پزشکی پیشگیری تغذیه خواص گیاهان دسته‌بندی نشده روان شناختی زیبایی ورزش

اجتناب از غذاهای التهابی می تواند بیماری قلبی ، خطر سکته را کاهش دهد

رژیم غذایی

اعتبار: دامنه عمومی CC0

رژیم های غذایی حاوی گوشت قرمز و فرآوری شده ، غلات تصفیه شده و نوشیدنی های شیرین ، که با افزایش التهاب در بدن همراه هستند ، می توانند خطر ابتلا به بیماری قلبی و سکته مغزی را در مقایسه با رژیم های غذایی پر از غذاهای ضد التهاب افزایش دهند ، طبق مطالعه ای که امروز در مجله کالج قلب و عروق آمریکا. یک مطالعه جداگانه JACC اثرات مثبت خوردن گردو ، یک ماده غذایی ضد التهاب را در کاهش التهاب و خطر بیماری قلبی ارزیابی کرد.

مزمن نشان داده شده است که نقش مهمی در توسعه و سکته نشانگرهای زیستی التهابی خاصی مانند اینترلوکین ها ، کموکین ها و مولکول های چسبندگی با مراحل اولیه و اواخر تصلب شرایین مرتبط بوده اند. مطالعات قبلی نشان داده است که می تواند بر سطح التهاب تأثیر بگذارد ، اما تعداد کمی از الگوهای غذایی سالم ، مانند رژیم مدیترانه ای (غنی از روغن زیتون ، آجیل ، غلات کامل ، میوه ها و سبزیجات ، و ، و نور روی لبنیات و گوشت قرمز / فرآوری شده) ، غلظت های پایین برخی از نشانگرهای زیستی التهابی و پایین تر را نشان داده است . کمتر تحقیق شده است که آیا پیروی طولانی مدت از رژیم های غذایی پیش التهابی با افزایش میزان بیماری های قلبی یا سکته مغزی ارتباط دارد.

محققان از مردان و زنان در مطالعات بهداشت پرستاران I و II از سال 1986 استفاده کردند و شامل 32 سال پیگیری بودند. پس از حذف مشارکت کنندگان با اطلاعات رژیم از دست رفته یا بیماری قلبی ، سکته مغزی یا سرطان که قبلاً تشخیص داده شده بود ، بیش از 210،000 شرکت کننده در آنالیز قرار گرفتند. شرکت کنندگان هر چهار سال یک نظرسنجی را برای تعیین میزان مصرف رژیم غذایی به پایان می رساندند.

“با استفاده از یک شاخص غذایی مبتنی بر مواد غذایی توسعه یافته تجربی برای ارزیابی سطح التهاب مرتبط با آن ، ما دریافتیم که الگوی غذایی با پتانسیل التهابی بالاتر با افزایش میزان بیماری های قلبی عروقی مرتبط است “، گفت: جون لی ، MD ، دکتر ، سرپرست نویسنده تحقیق و دانشمند دانشکده در بخش تغذیه در دانشگاه هاروارد TH Chan بهداشت عمومی. “مطالعه ما از اولین مطالعه هایی است که شاخص التهاب غذایی مبتنی بر غذا را با خطر طولانی مدت بیماری های قلبی عروقی مرتبط می کند.”

شاخص رژیم غذایی پیش التهابی مبتنی بر غذا شامل 18 گروه غذایی از پیش تعریف شده است که در کنار هم قوی ترین ارتباط را با افزایش نشانگرهای زیستی التهابی نشان می دهند. پس از کنترل سایر عوامل خطرزا مانند BMI ، فعالیت بدنی ، سابقه خانوادگی بیماری قلبی و استفاده از مولتی ویتامین ، شرکت کنندگان در رژیم های پیش التهابی 46٪ بیشتر در معرض خطر بیماری قلبی و 28٪ در معرض خطر سکته مغزی بودند ، در مقایسه با افرادی که ضد رژیم های التهابی

محققان مصرف مواد غذایی با مقادیر بالاتر آنتی اکسیدان و فیبر برای کمک به مقابله با التهاب را پیشنهاد کردند: سبزیجات با برگ سبز (کلم پیچ ، اسفناج ، کلم ، روگولا) ، سبزیجات زرد (کدو تنبل ، فلفل زرد ، لوبیا ، هویج) ، غلات کامل ، قهوه ، چای و شراب. محققان همچنین پیشنهاد کردند مصرف قندهای تصفیه شده و غلات ، غذاهای سرخ شده ، نوشابه های گازدار و محدود کردن گوشت قرمز و ارگان های فرآوری شده را محدود کنید. این غذاها از مهمترین عوامل موثر در شاخص رژیم غذایی پیش التهابی هستند.

رامون استروچ ، دکتر ، دکترای پزشکی ، گفت: “دانش بهتر در مورد حفاظت از سلامتی که توسط غذاهای مختلف و الگوهای رژیم غذایی ، به ویژه خواص ضد التهابی آنها فراهم می شود ، باید زمینه را برای طراحی حتی الگوهای غذایی سالم برای محافظت در برابر بیماری های قلبی فراهم کند.” مشاور ارشد در بخش طب داخلی در کلینیک بیمارستان در بارسلونا ، اسپانیا ، و نویسنده یک نظر تحریریه همراه است. “هنگام انتخاب مواد غذایی در رژیم غذایی ، ما باید از پتانسیل پیش التهابی و ضد التهابی آنها مراقب باشیم!”

گنجاندن گردو در رژیم غذایی باعث کاهش التهاب می شود

در مطالعه دیگری ، محققان ارزیابی کردند که چگونه ترکیب گردو در رژیم غذایی معمول افراد باعث بهبود نشانگرهای زیستی التهابی می شود. مطالعات قبلی نشان داده است که مصرف منظم آجیل با کاهش خطر بیماری قلبی و کاهش کلسترول کلی ارتباط دارد. با این حال ، تحقیقات محدودی در مورد ارتباط آجیل با التهاب کمتر در بدن انجام شده است. در مجموع به 634 شرکت کننده یا یک رژیم غذایی بدون گردو یا یک رژیم غذایی با گردو ترکیب شده منظم (حدود 30-60 گرم در روز) اختصاص داده شد. بعد از یک دوره پیگیری دو ساله ، کسانی که رژیم غذایی با گردو داشتند از 6 مورد از 10 نشانگر زیستی التهابی آزمایش شده ، میزان التهاب در بدن را به میزان قابل توجهی کاهش دادند.

Montserrant Cofán ، Ph.D. ، نویسنده اصلی مقاله ، گفت: “اثر ضد التهابی مصرف طولانی مدت گردو که در این مطالعه نشان داده شده است ، بینش مکانیکی جدیدی را برای سود مصرف گردو در خطر بیماری های قلبی فراتر از کاهش کلسترول فراهم می کند.” این مطالعه و یک محقق در انستیتوی تحقیقات زیست پزشکی آگوست Pi i Sunyer در بارسلون ، اسپانیا.


رژیم غذایی پیش التهابی با افزایش خطر ابتلا به بیماری کلیوی مرتبط است


اطلاعات بیشتر:
مجله کالج قلب و عروق آمریکا (2020) DOI: 10.1016 / j.jacc.2020.09.535

استناد: اجتناب از غذاهای التهابی می تواند باعث کاهش بیماری های قلبی ، خطر سکته مغزی شود (2020 ، 2 نوامبر) بازیابی شده در 2 نوامبر 2020 از https://medicalxpress.com/news/2020-11-inflammatory-foods-heart-disease.html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. جدا از هرگونه معامله عادلانه با هدف مطالعه خصوصی یا تحقیق ، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تولید نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.

About the author

m3dia

Add Comment

Click here to post a comment