پزشکی پیشگیری تغذیه خواص گیاهان دسته‌بندی نشده روان شناختی زیبایی ورزش

به محض شروع ، بی خوابی به سختی متزلزل می شود: مطالعه کنید

به محض شروع ، بی خوابی به سختی متزلزل می شود: مطالعه کنید

(روز سلامت) – پرتاب کردن ، چرخاندن و نمی توانید به خواب بروید؟ یک مطالعه جدید در کانادا نشان می دهد که جواب انتظار آن را نمی کشد – بلکه کمک می کند تا بی خوابی شما ادامه پیدا نکند.

در میان بیش از 3000 بزرگسال که به مدت پنج سال تحت پیگیری بودند ، محققان دریافتند که 37.5٪ از کسانی که مطالعه را با بی خوابی آغاز کرده اند ، هنوز پنج سال بعد از آن برخوردار بوده اند. تداوم آن بی خوابی در کسانی که در ابتدا بی خوابی بدتری داشتند بیشتر بود.

آنها همچنین کشف کردند که با پیگیری 5 ساله خود ، تقریباً 14٪ از شرکت کنندگان که بی خوابی برای شروع ندارند ، دچار بی خوابی می شوند.

چارلز مورین ، استاد روانشناسی در دانشگاه لاوال در شهر کبک ، گفت: “ما می دانیم که وقتی بی خوابی دائماً ادامه یابد ، ممکن است با تعدادی از نتایج منفی سلامتی همراه باشد.”

بی خوابی می تواند شامل مشکل خوابیدن یا خواب ماندن در طول شب یا صبح زود بیدار شدن باشد.

مورین گفت ، محققان می خواستند تاریخ طبیعی بی خوابی را مستند کنند ، زیرا می دانست این یک بیماری مشترک است ، اما نمی فهمند که چگونه با گذشت زمان تکامل یافته است. علاوه بر درک این سیر ، این تحقیق ممکن است اطلاعاتی در مورد احتمال بی خوابی در یک خواب آور خوب ایجاد کند.

“من فکر می کنم که ما کاملاً متعجب شدیم که دیدیم این شرایط برای بسیاری از افراد چقدر پایدار است. ما مدتهاست فکر می کنیم … بی خوابی بیشتر یک مشکل موقعیتی است و اگر آن را تنها بگذارید ، خود به خود برطرف می شود. اما آنچه که ما پیدا کردیم در اینجا این است که میزان ماندگاری به ویژه بالا است “، مورین گفت. “این واقعاً بر خلاف آنچه بسیاری از مردم فکر می کردند ، این است که این یک مشکل نسبتاً موقعیتی است.”

مطالعه نشان می دهد شناسایی و مداخله به موقع مهم است.

تیم مورین سندرم بی خوابی را در دسته کسانی قرار داد که حداقل سه شب در هفته مشکل خواب دارند. دسته ای که شدت آنها کمتر باشد شامل کسانی بودند که حداقل هفته ای یک بار داروهای خواب مصرف می کردند ، اما بیشتر از سه بار در هفته یا کسانی که بدون تمام علائم بی خوابی از خواب راضی نبودند.

یافته ها در تاریخ 6 نوامبر در ژورنال منتشر شد شبکه جاما باز است.

جنیفر مارتین ، یکی از اعضای هیئت مدیره آکادمی پزشکی خواب آمریکا و استاد علوم پزشکی ، گفت: پزشکی در دانشکده پزشکی دیوید گفن UCLA.

مارتین گفت: “یکی از مواردی که من از نظر بالینی و تحقیقات خودم می بینم این است که تا زمانی که بیشتر افراد برای درمان مراجعه می کنند ، آنها مدتهاست که در تلاش بوده اند.” “من فکر می کنم مطالعاتی از این دست به ما کمک می کند تا درک کنیم که به عنوان ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی ، ما احتمالاً باید از مردم بخواهیم برخلاف انتظار تا آمدن آنها برای کمک.”

خوشبختانه امیدی وجود دارد. مورین و مارتین هر دو در مورد درمان شناختی رفتاری (CBT) به عنوان یک درمان خط اول برای بی خوابی صحبت کردند.

CBT نوعی روان درمانی است که می تواند بر تغییر عادات نامناسب خواب ، زمانبندی خواب و طرز فکر افراد بی خوابی درباره خواب متمرکز باشد.

مورین گفت: “گاهی اوقات افراد تقریباً با خواب و ترس از نخوابیدن و عواقب بی خوابی در روز دچار وسواس می شوند. و این فقط مشکل خواب را به همراه دارد. و با گذشت زمان ادامه می یابد.” “این شکل از مشاوره در واقع به افراد می آموزد که برخی از رفتارها و الگوهای تفکر خود را تغییر دهند.”

مارتین گفت ، با CBT ، بیشتر افراد چهار تا هشت جلسه با یک متخصص آموزش دیده می آیند. حدود 70٪ مردم پاسخ قابل توجهی را تجربه می کنند.

مارتین گفت: “این خیلی خوب است اگر فکر کنید که چه تعداد از افراد مثلاً چهار تا هشت هفته بهتر می شوند”. “تعداد زیادی از افراد ، شاید نیمی از آنها ، در واقع علائم بی خوابی آنها تا پایان كاملاً برطرف شده است. این رویكردی بسیار قدرتمند است.”

مارتین گفت ، برخلاف داروها ، مردم تمایل دارند که بهتر بمانند.

مورین گفت: “داروی خواب می تواند در کوتاه مدت بسیار مفید باشد ، اما در درازمدت جواب نمی دهد ، زیرا این دقیقاً مانند قرار دادن Band-Aid بر روی مشکل است و به موضوعات اساسی نمی پردازد.”

هنوز ناشناخته است که آیا درمان بی خوابی مزمن سایر خطرات سلامتی را کاهش می دهد یا خیر. مورین گفت ، همچنین منابع لازم برای آموزش متخصصان بیشتر برای ارائه این روش درمانی و تحقیقات بیشتر درباره بهترین روش درمانی برای انواع خاصی از بیماران وجود دارد.

مورین گفت: “همه افراد مبتلا به بی خوابی یکسان نیستند.” “دلایل مختلفی وجود دارد که چرا مردم نمی خوابند و ما باید راهی پیدا کنیم تا مطابقت بیشتری با ویژگی های فردی با روش های خاص درمان داشته باشیم.”


درمان بی خوابی تسکین می دهد


اطلاعات بیشتر:
درباره بی خوابی بیشتر بخوانید از موسسه ملی بهداشت ایالات متحده.

کپی رایت © 2020 سلامتی روز. کلیه حقوق محفوظ است

استناد: به محض شروع ، بی خوابی به سختی متزلزل می شود: مطالعه (2020 ، 10 نوامبر) بازیابی شده در 10 نوامبر 2020 از https://medicalxpress.com/news/2020-11-begun-insomnia-tough.html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. جدا از هرگونه معامله عادلانه با هدف مطالعه خصوصی یا تحقیق ، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تولید نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.

About the author

m3dia

Add Comment

Click here to post a comment