پزشکی پیشگیری تغذیه خواص گیاهان دسته‌بندی نشده روان شناختی زیبایی ورزش

چه عدم اطمینان می تواند برای ذهن و بدن شما معنی داشته باشد

توسط براندون آر رینولدز ، دانشگاه کالیفرنیا

مشتاق

اعتبار: دامنه عمومی Pixabay / CC0

“در این اوقات نامشخص” ممکن است همین واژه جذاب باشد.

از سطح کلان همه گیری ، ، اجتماعی و به سطح شخصی عدم اطمینان شغلی ، بیماری های درون خانواده ها و سطوح مختلف انزوای اجتماعی – همه و همه اینها به یک احساس عدم اطمینان کمک می کنند.

اما عدم اطمینان چیست؟ چه خبر است در وقتی احساس عدم اطمینان می کنیم؟ و عدم اطمینان طولانی مدت توسط کل جمعیت چگونه ممکن است بر سلامت جامعه تأثیر بگذارد؟

Aoife O’Donovan ، Ph.D. ، دانشیار روانپزشکی گفت: “عدم قطعیت به معنای ابهام است ، به این معنی که ما باید تلاش کنیم تا علاوه بر آماده سازی برای مقابله با نتایج مختلف ، پیش بینی کنیم چه اتفاقی می افتد.” در موسسه علوم اعصاب UCSF ویل که روشهای استرس روانی را می تواند منجر به اختلالات روانی مانند اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) شود.

اودونوان گفت ، استرس عدم اطمینان ، به ویژه هنگامی که طولانی شود ، یکی از موذیانه ترین عوامل استرس زایی است که ما به عنوان یک انسان تجربه می کنیم.

اما ، هنگامی که با این احساسات روبرو می شویم ، می تواند به شما کمک کند تا تشخیص دهد که عدم اطمینان تولید کننده گاز ، تقویت مکانیسم شناختی است که برای بقای ما ضروری است.

خطر فضاهای باز

چیزی که ما به عنوان عدم اطمینان فکر می کنیم ، در ساده ترین حالت ، مغز است که سعی می کند یک مسیر عملی را انتخاب کند. از نظر تکاملی ، این به معنای تصمیم گیری است که بر بقا و تولید مثل تأثیر می گذارد.

عدم اطمینان از نزدیکان است .

مازن خیربک ، Ph.D ، دانشیار گروه روانپزشکی و علوم رفتاری UC سانفرانسیسکو گفت: “عدم قطعیت این نیست که بدانیم چه اتفاقی قرار است بیفتد.”

“عدم اطمینان” را با “تهدید” ترکیب کنید و اضطراب پیدا کنید. خیربک گفت: “اضطراب یک واکنش احساسی به تهدید قابل درک است که در واقع در مقابل شما نیست.”

اضطراب پاسخی احساسی به تهدیدی است که در واقع در مقابل شما نیست.

آزمایشگاه خیربک از موش ها برای درک مدار مغز درگیر در رفتارهای عاطفی مانند اضطراب استفاده می کند. موش ها فضای تاریک محدود را ترجیح می دهند و فضاهای باز را با افزایش خطر و در نتیجه افزایش اضطراب مرتبط می کنند. با ضبط فعالیت مغز هنگام ورود موش ها به این فضاهای تحریک کننده اضطراب ، تیم خیربک در برخی از سلول های عصبی در هیپوکامپ شکمی ، بخشی از مغز که درگیر حافظه و احساسات است ، فعال شدن را مشاهده کردند.

این “نورون های اضطرابی” به نوبه خود با هیپوتالاموس ، یک منطقه مغزی که باعث رفتارهای اجتنابی می شود ، در مسیری صحبت می کنند که به نظر می رسد مناطق مرتبه بالاتر مغز را دور می زند. محققان نشان دادند که وقتی موش ها “نورون های اضطرابی” را خاموش کردند ، موش ها ناگهان شروع به کاوش در فضای باز کردند ، این نشانگر کاهش اضطراب آنها بود.

عدم اطمینان زمانی بروز می یابد که حیوان در مورد راه پیش رو روشن نباشد و اضطراب زمانی بروز می یابد که راه ادراک شده ممکن است شامل تهدید باشد. در موش ها ، اضطراب می تواند تعادل بین رفتاری بیش از حد بی پروا (خطر شکار) و بیش از حد محتاط (از دست دادن غذا یا جفت بالقوه) را حفظ کند.

ارزیابی مشابهی در ذهن مضطرب انسان صورت می گیرد.

ویکااس سوهال ، دکتر ، دکترای تخصصی در گروه روانپزشکی و علوم رفتاری می گوید: “همیشه بین اجتناب از چیزهایی که به طور بالقوه خطرناک هستند و بررسی آنها به دلیل وجود بازده ، یک معامله وجود دارد.” “ما همیشه هر دو کار را ارزیابی می کنیم. اینکه چه کاری انجام می دهیم ، چگونه واکنش نشان می دهیم ، چه عملی را انتخاب می کنیم ، واقعاً به وزن ما بستگی دارد.”

چگونه مغز تصمیم می گیرد

کار Sohal بر این است که تعیین کند چه عواملی در مغز اتفاق می افتد وقتی “این چیزها را وزن می کنیم” و اینکه چگونه می تواند در برخی اختلالات اشتباه پیش رود. وی آزمایشگاهی را راهنمایی می کند که مدارهای مغزی مرتبط با بیماری های روانی مانند اسکیزوفرنی ، اوتیسم و ​​اضطراب را مطالعه می کند.

به طور خاص ، او در حال بررسی این مسئله است که چگونه مغز می تواند با “یادگیری برخی اطلاعات مهمتر از دیگران برای تغییر رفتار مناسب” اطلاعات را “فیلتر” کند.

این فرایند ، که توسط آن اطلاعات خاصی به طور انتخابی بین قسمتهای مختلف مغز منتقل می شود ، اغلب شامل هماهنگی بین ریتم های مغز در این مناطق است. قشر پیشانی در این فرایند نقش اساسی دارد و می تواند تعیین کند که به کدام اطلاعات باید توجه کرد و کدام را نادیده گرفت. این تصمیم بر اساس سیگنالهای سایر قسمتهای مغز مانند هیپوکامپ ، جایی که “نورونهای اضطرابی” در آن زندگی می کنند ، تصمیم می گیرد.

آزمایشگاه Sohal همزمان سازی بین ریتم های مغزی در هیپوکامپ و قشر جلوی پیشانی را در زمان هایی که موش ها مجبور به تصمیم گیری بودند اندازه گیری کرد. مناطق مغز برای تصمیم گیری باید همکاری کنند – آن میدان باز را کاوش کنید؟ پنهان بمانید؟

بدون همگام سازی ، مغز در تصمیم گیری در مورد مهم بودن ، تمرکز بر روی مسئله دشوارتر خواهد بود. آزمایشگاه Sohal این نوع مشکلات را در زمینه فیلتر کردن مناسب اطلاعات به عنوان بخشهای مهم اسکیزوفرنی ، اوتیسم و ​​اختلالات اضطرابی می داند.

اما ، سوهال تکرار می کند که اضطراب ضروری است. وی می گوید: “ما باید اضطراب داشته باشیم. در غیر این صورت كارهایی انجام می دهیم كه بیش از حد خطرناك هستند. اضطراب بخشی اساسی از وجود ماست.” “اما اوضاع پاتولوژیک زمانی بوجود می آید که به هر دلیلی به نظر نمی رسد مغز بتواند اضطراب را به درستی تنظیم کند و بنابراین از آن جلوگیری ، اجتناب ، اجتناب می کند.”

هنگامی که اضطراب سوun عملکرد دارد

Aoife O’Donovan گفت که در بیشتر موارد مغز انسان در کنترل اضطراب کاملاً خوب است.

او می گوید: “ما می توانیم به طور خلاصه در مورد چندین سناریو و نتایج فکر کنیم و قبل از وقوع آنها خود را برای آنها آماده کنیم.” “مشکل این است که تصور و پیش بینی و آماده شدن برای نتایج بد می تواند از نظر روانی و زیست شناختی آسیب ببیند.”

مسئله این است که تخیل و پیش بینی و آماده شدن برای نتایج بد می تواند از نظر روانی و زیست شناختی لطمه ای به ما بزند.

آزمایشگاه اودانوان با افراد مبتلا به PTSD کار می کند ، که واکنش های اغراق آمیز نسبت به تهدیدهای درک شده را نشان می دهند. در این موارد ، قدرت شناختی ما می تواند علیه ما قرار گیرد. بدن ما در برابر تهدیدهای فرضی طوری واکنش نشان می دهد که گویی جلوی ما قرار گرفته است – هورمون های استرس و کف های عرق کرده.

و این ممکن است اکنون معمول تر باشد.

“از آنجا که بسیاری از مردم در سراسر جهان در حالت اضطراب به سر می برند – حداقل تا حدودی به دلیل تأثیرات همه گیری ، ناآرامی های اجتماعی و تغییرات آب و هوایی – ممکن است افراد بیشتری شاهد این نوع پاسخ های مغرضانه به تهدیدات احتمالی جدید یا پیش از این باشند ، “او می گوید.

وقتی وضعیت عدم اطمینان برای ماه ها طولانی شود ، مکانیسم های شناختی محافظتی ما می توانند بیشتر از این که به ضرر آن برسند ، آسیب برسانند.

“در کوتاه مدت ، این پاسخ ها ما را برای اقدام مثبت آماده می کند و از ما در برابر احتمال آسیب و عفونت ناشی از عوامل استرس زا در گذشته تکاملی ما محافظت می کند. در طولانی مدت ، فعال شدن طولانی مدت پاسخ استرس بیولوژیکی می تواند اثرات سمی داشته باشد در مغز و بقیه بدن ، خطر ابتلا به اختلالات روانپزشکی و بیماریهای مزمن جسمی را افزایش می دهد. “

مشترک ، درمان نشده

هیچ راهی برای آینده وجود ندارد و تاکنون هیچ راهی برای خاموش کردن “نورون های اضطرابی” ما وجود ندارد ، بنابراین چگونه می توانیم بهتر با عدم اطمینان کنار بیاییم؟ اودانوان پیشنهاد می کند که قرار گرفتن در معرض اخبار را محدود کنیم و در عوض رفتارهایی را که باعث می شود بدن مضطرب ما به حالت اولیه برگردد ، اولویت بندی کنیم. این به معنای مراقبه ، ورزش ، خوب خوابیدن و پرورش روابط اجتماعی است.

در سطح جامعه ، این عدم اطمینان طولانی مدت روابطی را که باید حفظ کنیم ، تیره می کند.

“ارتباطات اجتماعی برای ایجاد احساس امنیت در افراد کلیدی است ، اما روابط اجتماعی ما نیز به دلیل فاصله اجتماعی و سایر عوامل تحت فشار است. تا آنجا که ممکن است ، ما باید از فن آوری استفاده کنیم تا روابط اجتماعی خود را حفظ کنیم و در این موارد از یکدیگر مراقبت کنیم. بارها ، “او گفت.

ممکن است نتوانیم عدم اطمینان جمعی فعلی خود را برطرف کنیم ، اما می توانیم مسئولیت آن را تقسیم کنیم. اودونووان می گوید: “جامعه هرگز از اهمیت بیشتری برخوردار نبوده است.”


همپوشانی بین مدارهای مغز ترس و اضطراب


تهیه شده توسط دانشگاه کالیفرنیا

استناد: اینکه عدم اطمینان برای ذهن و بدن شما چه معنی می تواند داشته باشد (2020 ، 3 نوامبر) در تاریخ 3 نوامبر 2020 از https://medicalxpress.com/news/2020-11-unertainty-mind-body.html بازیابی شده است

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. جدا از هرگونه معامله عادلانه با هدف مطالعه خصوصی یا تحقیق ، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تولید نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.