پزشکی پیشگیری تغذیه خواص گیاهان دسته‌بندی نشده روان شناختی زیبایی ورزش

کاهش ترافیک از شلوغ ترین فرودگاه های جهان ابزاری در برابر امواج بعدی COVID-19 است

مدل ریاضی

اعتبار: دامنه عمومی Pixabay / CC0

با گزارش جدید ، می توان با مداخلات COVID-19 با هدف کاهش انتقال جامعه و مسافرت های بین المللی به میزان 80٪ به مدت هشت هفته مبارزه کرد.

تیم بزرگی از محققان چینی و نروژی گسترش ویروس COVID-19 را با یک مدل ریاضی تجزیه و تحلیل کرده اند. آنها دریافتند که همکاری جهانی برای مداخله سریع و فشرده برای مقابله با ویروس در آینده اساسی است. به احتمال زیاد در سال های آینده امواج بیشتری از بیماری COVID-19 وجود خواهد داشت.

مطالعه جدید نشان می دهد که کاهش 80 درصدی انتقال جامعه و سفرهای بین المللی به مدت هشت هفته می تواند تقریباً 90 درصد موارد بالینی را در سراسر جهان دور کند. این کاهش باید برای جلوگیری از سقوط در اقتصاد و سیستم های مراقبت های بهداشتی ملی به دلیل وجود بیش از حد بیماران مبتلا به COVID-19 کافی باشد ، به شرطی که این کاهش ها ابتدا به طور همزمان در مکان هایی با جمعیت بسیار متراکم و شلوغ ترین فرودگاه های بین المللی انجام شود.

دانشمندان چینی و نروژی پشت گزارش جدید ، اخیراً در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم (PNAS) ، در مطالعات اپیدمیولوژی و همه گیری بسیار باتجربه هستند. آنها این مطالعه را انجام داده اند زیرا متقاعد شده اند که ویروس برای سالهای زیادی یک مشکل جهانی خواهد بود.

“هر سال یک عکس جدید”

تا زمانی که واکسنی علیه بیماری ویروس کرونا در دسترس نباشد (COVID-19) ، ما باید به مداخلات به اصطلاح غیر دارویی (NPI) مانند فاصله اجتماعی ، ماسک زدن و غیره اعتماد کنیم. بعد از واکسن نیز ممکن است این امر ضروری باشد.

پروفسور Nils Chr می گوید: “واکسن های ضد COVID-19 احتمالاً مانند واکسن های آنفلوانزا که به آن عادت کرده ایم کار خواهند کرد. این بدان معناست که شما به احتمال زیاد هر ساله به یک تزریق جدید نیاز خواهید داشت.” استنست در دانشگاه اسلو. وی یکی از 31 دانشمندی است که مقاله جدید را پشت سر گذاشته است.

رويون لي مي گويد: “من با نيلز موافقم. ويروس COVID-19 دائماً در حال جهش و تغيير است و اين بدان معناست كه واكسن نيز بايد دائما تغيير كند.” این دانشمند چینی الاصل اولین نویسنده گزارش علمی جدید و یک همکار پژوهشی در کالج امپریال لندن است.

بیماری های همه گیر غیرقابل کنترل نیستند

خبر خوب در گزارش علمی این است که همه گیری های جهانی بسیار دور از کنترل نیستند. دانشمندان همچنین استدلال می کنند که همکاری جهانی برای ایجاد و حفظ کنترل ویروس ضروری است و محاسبات آنها نحوه انجام آن را نشان می دهد.

“مداخلات هشت هفته ای که ما توصیه می کنیم باید کارآمد باشد ، به شرط آنکه همزمان در مکانهایی با تراکم جمعیت بالا و مسافرتهای بین المللی اجرا شود. تراکم بالای جمعیت انتقال بیماری را آسانتر می کند و سفرهای بین المللی سرعت گسترش را افزایش می دهد. از ویروس به کشورهای دیگر ، “می گوید Ruiyun لی.

وی می افزاید: “مداخلات در نقاط داغ اولیه باید بعداً با پیاده سازی در سایر نقاط پر خطر انجام شود.”

“یکی از پیامهای اصلی این مطالعه این است که لازم است برای مداخلات در نقاط داغی که شناسایی کرده ایم یک هماهنگی جهانی حاصل شود. این امر کنترل همه گیری را تسهیل می کند. بدون هماهنگی ، ما قادر به کنترل ویروس ، “پروفسور استنست می گوید.

59 مکان جهانی با ریسک بالا

دانشمندان در مطالعه خود از یک مدل نسبتاً ساده فرا جمعیتی استفاده کرده اند. این مدل شامل تغییرات فصلی در انتقال جامعه و انتشار در زمان و مکان (انتشار فضایی – زمانی) در 59 مکان جهانی با خطر بالا است. این مدل همچنین شامل داده هایی در مورد کل جمعیت و تعداد افراد مستعد ، در معرض یا آلوده است – و کسانی که در هر شهر بهبود یافته یا مرده اند و بنابراین دیگر ویروس را گسترش نمی دهند.

تغییرات فصلی عنصر مهمی در این مدل است زیرا ویروس در زمستان با کارایی بیشتری بین افراد گسترش می یابد. دلیل این امر به احتمال زیاد این است که افرادی که در مناطق سردسیر به سر می برند زمان بیشتری را در فضای داخلی و با فاصله کمتری بین خود می گذرانند. اما همچنین ممکن است شرایط عمومی بهداشتی مردم در زمستان تضعیف شود.

هنگامی که دانشمندان داده های خود را در این مدل قرار دادند ، به این نتیجه رسیدند که یک استراتژی طبقه بندی ممکن است بسیار موثر باشد. آنها مکان های جهانی را در یک شبکه مداخله توپی و گفتاری طبقه بندی کرده اند ، بر اساس خطر انتقال در هر مکان. مکانها به 15 مرکز با بیشترین میزان سفر بین المللی و 44 مرکز ثانویه تقسیم شده اند.

این استراتژی اولین اجرای مداخلات را در مکانهای توپی و به دنبال آن مداخلات به موقع در مکانهای ثانویه با خطر بالا (مکانهای “صحبت”) پیشنهاد می کند.

Ruiyun Li توضیح می دهد: “این مدل به ما می گوید که استفاده از این استراتژی به مدت هشت هفته می تواند تقریباً 90 درصد موارد را دفع کند و انتقال را در اکثر مکان ها به طور موثر کنترل کند.”

قفل چینی جواب داد

بیماری COVID-19 اولین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و در حال حاضر یک بیماری همه گیر است. انتقال انسان به انسان توسط WHO و مقامات چینی تا 20 ژانویه 2020 تأیید شد.

در اواسط ژانویه ، مقامات چینی اقدامات بی سابقه ای را برای جلوگیری از ویروس ، متوقف کردن حرکت در ووهان و 15 شهر دیگر در استان هوبئی – محل زندگی بیش از 60 میلیون نفر ، انجام دادند. پروازها و قطارها به حالت تعلیق درآمد و راه ها مسدود شد.

“از نظر من ، دست زدن به ویروس COVID-19 توسط چینی یک داستان موفقیت آمیز است در حالی که دست زدن به آن در بسیاری از کشورهای دیگر تا حد زیادی یک فاجعه است. اگر بقیه جهان بلافاصله اقدام کرده و مداخلات فشرده ای را پس از 20 ژانویه انجام دهند ، من فکر می کنم که شرایط امروز بسیار متفاوت بود. در عوض ، ما دیده ایم که هر کشور اروپایی استراتژی خاص خود را در پیش گرفته است و ایالات متحده بیش از 236.000 مرگ به دلیل ویروس داشته است. “

همکاری در مسائل جهانی

نیلز Chr استنست و رويون لي اضافه مي كنند كه همه گيري در ماهيت آنها مسائل جهاني است ، مانند تغيير اقليم.

“هیچ کس در ذهن درستش در مورد کنترل تغییر آب و هوا در هر کشور منفرد نخواهد بود – و به کشورهای دیگر اهمیتی نمی دهد. بدیهی است که ما باید استراتژی های بین المللی علیه تغییر اقلیم تدوین کنیم. ما باید در سطح جهانی فکر کنیم ، اما به صورت محلی عمل کنیم. وضعیت استنسث می گوید ، دقیقاً همانند این ویروس و به طور کلی از همه گیرهای این نوع. این مقاله یک پشتوانه قوی برای یک استراتژی مبتنی بر همکاری بین المللی است – محلی عمل می کند ، اما در سطح جهانی فکر می کند.


آخرین اخبار شیوع ویروس کرونا (COVID-19) را دنبال کنید


اطلاعات بیشتر:
رویون لی و همکاران همه گیر جهانی COVID-19 مداخلات مشترکی را برای سرکوب امواج آینده می طلبد ، مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم (2020) DOI: 10.1073 / pnas.2012002117

تهیه شده توسط دانشگاه اسلو


استناد: کاهش ترافیک از شلوغ ترین فرودگاه های جهان ابزاری در برابر امواج آینده COVID-19 است (2020 ، 13 نوامبر) بازیابی شده در 13 نوامبر 2020 از https://medicalxpress.com/news/2020-11-traffic-world-busiest-airports -tool.html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. جدا از هرگونه معامله عادلانه با هدف مطالعه خصوصی یا تحقیق ، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تولید نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.