پزشکی پیشگیری تغذیه خواص گیاهان دسته‌بندی نشده روان شناختی زیبایی ورزش

چرا گفتن داستان می تواند روشی قدرتمندتر برای متقاعد کردن برخی از افراد برای استفاده از واکسن COVID باشد ، نه فقط واقعیت ها

واکسن

اعتبار: دامنه عمومی CC0

دانشمندان دقیقاً نمی دانند برای دستیابی به واکسن COVID به چند درصد از مردم نیاز دارند مصونیت گله. برخی از بیماری ها ، مانند سرفه سیاه، نیاز به بسیار زیاد است میزان واکسیناسیون بین 90-95٪.

ظهور انواع ویروس کرونا ویروس جدید و عفونی تر ممکن است به معنای یکنواخت باشد افراد بیشتری ممکن است واکسینه شوند در برابر COVID از آنچه در ابتدا تصور می کردیم.

بنابراین یک سوال حیاتی می شود: چگونه دولتها افراد کافی را برای واکسیناسیون متقاعد می کنند تا به نتیجه برسند مصونیت گله؟

یک روش ممکن است استفاده از داستان سرایی احساسی برای تحت تأثیر قرار دادن افرادی باشد که با پیام های منطقی مبتنی بر واقعیت قانع نشده اند.

توسل به منطق یا داستانهای احساسی؟

بسیاری از افراد به واکسیناسیون پاسخ مثبت می دهند. یک نظرسنجی بین المللیکه در اکتبر سال گذشته منتشر شد ، نشان داد که به طور متوسط ​​71.5٪ از شرکت کنندگان (از 19 کشور) احتمال واکسن COVID را دارند.

اما برخی از افراد که به طور معمول واکسیناسیون طرفدار دارند ممکن است نگرانی در مورد سرعت تایید این واکسن ها داشته باشند.

برای مقابله با چنین ترسهایی ، دولت استرالیا پیامهای بهداشت عمومی را تهیه کرده است که منطق را به خود جلب می کند با استفاده از حقایق ، ارقام و توضیحاتی درباره چگونگی انجام ایمن فرآیند.

با این حال ، سایر افراد ، به ویژه کسانی که احتمال واکسیناسیون ندارند ، ممکن است لزوما به این پیام ها پاسخ خوبی ندهند.

شواهد نشان می دهد گروه های مردد واکسن کمتر به اطلاعات واقعی به ویژه از منابع “طرفدار واکسن” پاسخ می دهند.

اما آنها ممکن است بیشتر به داستان های شخصی در مورد اثرات ویروس پاسخ دهند. که در حوزه تحقیق من، ما به این داستان ها می گوییم “روایت های بهداشت فرهنگی

در داخل حرکت ضد واکس، این روایت ها اغلب داستان های قدرتمندی از افرادی است که تحت تأثیر واکسیناسیون قرار دارند ، یا آنچه که آنها معتقدند عوارض جانبی مرتبط با واکسن است. این حساب های احساسی بسیار قدرتمند هستند زیرا ما جذب روایت ها می شویم و ما زندگی خود را از طریق آنها زندگی می کنیم.

ما از طریق مکالمات ، خاطرات عکس و رسانه های اجتماعی در مورد زندگی خود برای خود ، دوستان و خانواده خود داستان تعریف می کنیم. ما داستان دیگران را از طریق رمان ، اخبار ، فیلم و غیره مصرف می کنیم.

چه اینکه برخی از کشورها بسیار خوب عمل کرده اند کنترل ویروس استفاده از اقدامات بهداشتی با فناوری پایین ، مانند شستن دست ، فاصله اجتماعی ، خاموش شدن مرزها و قرنطینه کردن.

این ممکن است به نظر یک انحراف باشد ، اما با من بمانید – نقطه ضعف این کشورها این است که اکثر مردم جمعیت کسی را که به COVID مبتلا شده باشد نمی شناسند یا کسی را به دلیل بیماری از دست داده اند. این ممکن است به این معنی باشد که احتمال نیاز به واکسیناسیون در آنها کمتر است.

این همچنین بدان معنی است که در این کشورها ، از جمله استرالیا ، داستان شخصی سلامت COVID وجود ندارد. پیام های ضد واکس اگر دولتها داستانهای واقعی سلامتی خود را گزارش نکنند ، اغلب از داستانهای احساسی برای اهداف خود استفاده می کنند و پیامهای آنها می تواند این خلاsها را پر کند.

چگونه دولت ها می توانند از داستان سرایی استفاده کنند؟

با شنیدن داستانی ، غالباً مواظب خود را پایین می آوریم و تمایل داریم که پاسخ احساسی به شخصیت ها را شروع کنیم. والدینمدت هاست که مربیان و رهبران دینی از این به عنوان راهی برای آموزش استفاده می کنند.






https://www.youtube.com/watch؟v=BL62mNLOdzQ

دولت فدرال کمپین تبلیغاتی واکسن COVID خود را آغاز کرده است. تا کنون ، این متخصصانی است که روند را با لحنی خنک و آرام توضیح می دهند.

دولت ها می توانند از داستان سرایی برای بهبود بالقوه میزان واکسیناسیون COVID ، به ویژه در افرادی که بعید به لقاح مبتلا می شوند ، استفاده کنند.

دولت ها می توانند احساساتی شوند داستان های سلامتی به پیام های واکسیناسیون آنها

این روایت ها می توانند تأثیرات منفی ویروس بر زندگی افراد را نشان دهند و / یا می توانند برای نشان دادن اثرات مثبت واکسیناسیون برای جلوگیری از بیماری استفاده شوند.

این موارد را می توان به سمت کسانی که احتمالاً بیشتر هستند ، هدف گرفت تحت تأثیر داستان ها، با استفاده از سیستم عامل های سنتی و رسانه های اجتماعی.

این حساب های ویدئویی شخصی و واقعی می تواند شامل موارد زیر باشد:

آیا داستان های سلامتی جواب می دهند؟

روایات احساسی و سلامتی شخصی می تواند باشد یک راه قدرتمند برقراری ارتباط پیام رسانی سلامت، و مزایای واکسیناسیون.

یک مطالعه، توسط پروفسور جولی لاسک و همکارانش انجام شد ، 37 والد را نشان داد که هم داستان های ضد واکسر و هم داستان های واکسیناسیون پزشکی دارند.

داستان های مربوط به واکسیناسیون شامل فیلم هایی از کودکان مبتلا به سرخک و سیاه سرفه است. هر گروه متمرکز این فیلم را به خاطر آورد ، و برخی از والدین آن را “تکان دهنده” و “ویرانگر” عنوان کردند. نویسندگان خاطرنشان کردند که والدین هنگام ابراز حمایت از واکسیناسیون ، در روند تصمیم گیری متکی به داستان هایی هستند – نه فقط واقعیت ها.

نویسندگان نتیجه گرفتند که “داستان هایی در مورد افراد مبتلا به بیماری های قابل پیشگیری از واکسن باید دوباره وارد گفتمان عمومی شوند”.

مطالعه دیگری تأثیرات مثبت روایت های اول شخص در جوانان را برای جلوگیری از دیابت نوع 2 برجسته کرد. در این مطالعه ، روایت های شخصی گفته شده توسط افراد مبتلا در ترغیب شرکت کنندگان برای تغییر شیوه زندگی برای جلوگیری از دیابت نوع 2 ، بیشترین تأثیر را داشت.

شبکه های اجتماعی چالش برانگیز خواهد بود

مردم اطلاعات مربوط به واکسیناسیون را از کارمندان بهداشت ، بستگان ، دوستان و رسانه های اجتماعی و سنتی دریافت می کنند.

سیستم عامل های رسانه های اجتماعی می تواند مشکل ساز باشد زیرا اگر کسی مقاله ای را با اطلاعات غلط واکسن کلیک کند ، احتمالاً مقالات بیشتری با ایده های گمراه کننده تر در خبرهایشان نشان داده می شود. عکس این نیز اتفاق می افتد؛ اگر کسی بر روی اطلاعات مربوط به پیش واکسیناسیون کلیک کند ، اطلاعات بیشتر مربوط به واکسیناسیون به وی داده می شود. این می تواند منجر شود قطبش درون جامعه

پرداختن به پیام های بهداشتی گمراه کننده در مورد واکسن های COVID برای دولت ها بسیار مهم خواهد بود و ماندن در مقابل آنها برای آنها بسیار حیاتی است. پیام ضد کوکس COVID. اطلاعات واقعی بسیار اساسی ، اما واقعی ، شخصی خواهند بود داستان های سلامتی ابزار دیگری برای اقناع گروههای خاص است.

به نظر می رسد دولت فدرال است هنوز به طور خاص این گروه ها را هدف قرار نداده است، اما ممکن است لازم باشد در مسابقه مصونیت گله COVID.


آخرین اخبار شیوع ویروس کرونا (COVID-19) را دنبال کنید


تهیه شده توسط مکالمه


بازنشر این مقاله از گفتگو تحت مجوز Creative Commons. دفعات بازدید: مقاله اصلی.گفتگو

استناد: چرا گفتن داستان می تواند روشی قدرتمندتر برای متقاعد کردن برخی از افراد برای استفاده از واکسن COVID باشد ، فقط واقعیت ها (2021 ، 16 فوریه) بازیابی شده در 16 فوریه 2021 از https://medicalxpress.com/news/2021-02-stories- قدرتمند-قانع کننده-مردم-covid.html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. جدا از هرگونه معامله عادلانه با هدف مطالعه خصوصی یا تحقیق ، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تولید نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.

READ  محققان مولکول های حیاتی را شناسایی می کنند که ویروس های کرونا برای حمله به سلول های انسانی ربوده اند